Proč vozit motorky na dovolenou v obytné dodávce?

Abych řekl pravdu, dříve jsem nad lidmi, kteří jeli na dovolenou na motorce, ale motorku dali na vlek a tu největší vzdálenost, tj. přejezd převážně po dálnicích a rychlostních silnicích do cílové destinace, překonávali v klidu a pohodlí osobního vozu, ohrnoval nos. Nebylo to pro mě dostatečně motorkářské. Motorkář na motorkářské dovolené přece nebude jezdit v plechovce!

Postupem času, kdy jsem začal navštěvovat stále vzdálenější destinace, mě přibližování se do místa určení z časových důvodů výhradně po rychlostních silnicích začalo připadat jako čím dál větší vopruz. Nikdy jsem na zahraniční výlety nejezdil sám, a tak možnost se střídat při řízení jednoho vozu výrazně zkracuje čas potřebný k překonání cesty, protože zatímco jeden řídí, druhý odpočívá. Jediné, co pak omezuje, je nutnost se na motorce vracet na místo startu a přejíždět do nové destinace i s vozidlem. Kdo chce tedy dovolenou trávit na motorce a každý den dorazit do jiné destinace nemá jinou možnost, než si to na té motorce celé odjet, včetně toho přibližovacího začátku.

Image 0

Jako občasný účastník agenturních okruhových dnů jsem také chtěl mít možnost na okruh dorazit již den před konáním akce, v klidu se zaregistrovat, v pohodlí a teple přespat do druhého dne, mít svou vlastní sprchu i WC, prostě soukromí. Nikoliv jezdit někam pryč z okruhu do hotelu nebo rozbíjet stan. Kolikrát taky to počasí nevyjde, sice člověk nazuje mokrý gumy, ale pak si chce po jízdě vlézt někam do tepla a pěkně se ohřát a oschnout.

Všechny tyhle potřeby ve mně postupně živily myšlenku si koupit vlastní obytný vůz, kam by se ale vešla motorka, nejlépe dvě. Postupně jsem z výběru vyřadil alkovny, integrované a polointegrované vozy, protože do těchto garáží se vejde maximálně skůtr. Nabízela se tedy varianta typu Variomobil Signature 1200 kam se do podvozku vejde třeba Porsche 911, ale gigantické rozměry, nápadnost, maximální dálniční rychlosti těchto paláců na kolech, nutnost platit mýtné poplatky na dálnicích jak pro náklaďáky a hlavně nutnost mít řidičák C mě od tohoto řešení odrazovaly. Nejvíce mě odradila cena, ta je jaksi absurdní. Zbývala tedy obytná vestavba do dostatečně dlouhé dodávky. Volba padla na druhé nejdelší Iveco New Daily.